Nie ważne, czy jesteś użytkownikiem Orange, Play, Plus, T-Mobile, Lyca Mobile czy innego operatora, możesz napotkać problem z komunikatem „nie zarejestrowano w sieci”. Jest to sytuacja, w której telefon nie może połączyć się z siecią operatora komórkowego i w efekcie utracić zdolność do wykonywania połączeń telefonicznych, wysyłania wiadomości tekstowych czy korzystania z internetu mobilnego. Żeby móc rozwiązać ten problem musimy poznać możliwe przyczyny co pozwoli nam odpowiedzieć na kilka kluczowych kwestii. Sprawdźmy zatem jak możesz sobie poradzić z problemem braku rejestracji w sieci.
Co oznacza nie zarejestrowano w sieci?
Komunikat „Nie zarejestrowano w sieci” oznacza, że telefon nie może nawiązać połączenia z siecią operatora komórkowego. W efekcie jako użytkownik nie mam dostępu do:
- Wykonywania połączeń,
- Wysyłania SMS,
- Internetu mobilnego.
Problem występuje głównie w telefonach z systemem Android i co ciekawe szczególnie często przytrafia się użytkownikom telefonów Samsung.
Komunikat choć upierdliwy często jest możliwy do wyeliminowania o ile rozpozna się odpowiednią przyczynę i podejmie konkretne działania.
Nie zarejestrowano w sieci – Przyczyny
Najczęstszą przyczyną jest brak wystarczającego zasięgu sieci komórkowej w danym miejscu. Może to być spowodowane oddaleniem się od nadajników, obecnością przeszkód, takich jak:
- budynki,
- góry
- lasy,
- albo po prostu problemami z zasięgiem w danym obszarze.
Jeśli problem wystąpił nagle w miejscu Twojego stałego przebywania to raczej nie to jest przyczyną.
Kolejną czynnością jaką należy podjąć jest sprawdzenie karty SIM. Jeśli ta jest uszkodzona, brudna lub nieprawidłowo włożona może pojawić się problem z rejestracją w sieci.
Gdy problem dotyczy nowej karty SIM może to być spowodowane czasem wymaganym do aktywacji karty, ten zależnie od operatora może trwać do 48 godzin lub błędem przy rejestracji.
Może się również zdarzyć, że telefon nie może się zarejestrować w sieci z powodu problemów z ustawieniami sieci komórkowej. W takim przypadku należy sprawdzić ustawienia sieci w telefonie i ewentualnie skontaktować się z operatorem.
Awaria nadajników operatora to ostatnia z możliwych przyczyn jaka przychodzi nam do głowy.
Podsumujmy możliwe przyczyny komunikatu „nie zarejestrowano w sieci”:
- Problemy z ustawieniami sieci,
- Brak zasięgu,
- Uszkodzona lub brudna karta SIM,
- Nieaktywna karta SIM,
- Awaria nadajników,
Teraz gdy znamy najczęstsze przyczyny możemy pomówić o rozwiązaniu problemu z dostępem do sieci.
Jak naprawić problem „nie zarejestrowano w sieci”?
Zasadniczo omawiany problem nie jest powiązany bezpośrednio z operatorem, przynajmniej w najczęstszych przypadkach.
Nie ma większego znaczenia czy masz telefon w Orange, Play, Plus, T-mobile czy innych mniejszych sieciach.
Sprawdź kartę SIM
Pierwszą rzeczą jaką zalecamy zrobić jest przyjrzenie się karcie SIM w końcu to ona odpowiada za łączenie z siecią.
Jeśli karta lub gniazdo są brudne mogą występować problemy z niezarejestrowaniem w sieci.
Oczyść delikatnie kartę i postaraj się usunąć ewentualny bród z gniazda. Następnie włóż ponownie kartę i sprawdź czy problem dalej występuje.
Gdyby okazało się, że problem wciąż jest aktualny warto przełożyć kartę do innego telefonu lub włożyć inną kartę do Twojego telefonu, a najlepiej oba na raz. Dzięki temu będziesz w stanie wykluczyć mechaniczne z kartą i gniazdem.
Sprawdź ustawienia sieci w telefonie

Poprawne ustawienia sieci są kluczowe dla zapewnienia stabilnego połączenia oraz optymalnej jakości rozmów telefonicznych, wysyłania wiadomości tekstowych i korzystania z internetu mobilnego.
Przejdź do ustawień telefonu i sprawdź ustawienia sieci komórkowej. Upewnij się, że telefon jest ustawiony na automatyczne wyszukiwanie sieci lub ręcznie wybierz swojego operatora.
- Automatyczne wyszukiwanie sieci: Telefony zazwyczaj domyślnie ustawione są na automatyczne wyszukiwanie sieci, co oznacza, że telefon automatycznie wybiera najlepszy dostępny operator w danej lokalizacji. Jest to zalecane ustawienie, ponieważ pozwala uniknąć problemów z ręcznym wyszukiwaniem sieci w nowych miejscach.
- Ręczne wybieranie sieci: W niektórych przypadkach możemy chcieć ręcznie wybrać operatora sieci komórkowej, zwłaszcza gdy automatyczne wyszukiwanie nie znajduje żadnej dostępnej sieci lub gdy chcemy połączyć się z innym operatorem niż domyślny.
Choć automatyczne wyszukiwanie sieci jest zalecane, w przypadku wystąpienia problemów możesz przejść na ręcznie wybieranie sieci i wskazać tak swojego operatora GSM.
- Wejdź w Ustawienia,
- Następnie wybierz Ustawienia połączeń/Sieć komórkowa
- W kolejnym kroku wybierz Komórkowa transmisja danych/Transfer danych,
- Wybierz preferowany tryb sieci i Operatora.
Zalecamy do poeksperymentowania z ustawieniami w celu znalezienia takiego, które będzie w stanie rozwiązać problem. Jeśli nic to nie da, powróć do wcześniejszych ustawień i zrealizuj kolejny krok.
Uruchom ponownie telefon
Czasem najprostsze rozwiązania są najlepsze, tak może być również w tym przypadku. Różne procesy wpływają na Androida i poprawność jego działania.
Restart telefonu nie tylko uruchamia ponownie wszystkie procesy, ale również ponownie nawiązuje połączenie z siecią. Jeśli problem był typowo systemowy, wszystko powinno wrócić do normy.
Zresetuj ustawienia sieciowe

Mówiliśmy już sprawdzeniu ustawień sieci komórkowej w telefonie a teraz proponujemy ci zresetowanie ustawień sieci.
- Wejdź w Ustawienia
- Przejdź do System i aktualizacje/Ogólne,
- Wybierz Resetowanie,
- Zrestartuj ustawienia sieci
Dokładna ścieżka może się różnić w zależności od tego jaki posiadasz telefon lub nakładkę na system Android.
Przywróć ustawienia fabryczne

Przywrócenie ustawień fabrycznych jest jednym z ostatecznych kroków, gdyż resetuje wszystkie ustawienia telefonu do stanu zero.
Przed przywróceniem ustawień fabrycznych zrób kopie zapasową najważniejszych plików.
Proces przywracania telefonu do stanu startowego jest bardzo prosty.
- Wejdź w Ustawienia
- Przejdź do System i aktualizacje/Ogólne,
- Wybierz Resetowanie,
- Zrestartuj wszystkie ustawienia
Naturalnie jeśli masz inny system możesz szukać „Restart do ustawień fabrycznych” lub podobnych elementów w menu Ustawień.
Zaktualizuj Androida
Radą nieco na doczepkę jest aktualizacja systemu, o ile taka jest dostępna.
Dlaczego „na doczepkę”? Ta porada działa w wielu przypadkach, ale rzadko kiedy jest skuteczna w przypadku problemów z dostępem do sieci.
Sprawdź czy operator nie ma awarii
Warto również sprawdzić informacje o ewentualnych awariach sieci swojego operatora komórkowego.
Tego typu informacje rzeko publikowane są na Social Mediach czy stronach, ale istnieją fora i komentarze.
Jeśli problem występuje na większym obszarze zapewne znajdą się osoby, które dadzą o tym znać.
Nie zarejestrowano w sieci Samsung
Tak jak wspomnieliśmy we wstępie wielu użytkownik telefonów Samsung skarży się na problemy z niedostępnością sieci w swoich telefonach.
- Wykonaj wcześniej opisane porady,
- Wymień kartę SIM u operatora,
- Przełóż kartę SIM do drugiego slotu.
- Oddaj telefon do serwisu https://www.samsung.com/pl/support/service-center/
Problem widoczny jest w różnych telefonach Samsung i w zdecydowanej większości przypadków pozostaje nie rozwiązany do momentu odesłania telefonu do serwisu.
Nie zarejestrowano w sieci Orange – Plus – Play – T-Mobile
Wspomnieliśmy już, że problem rzadko wynika z winy konkretnych operatorów, a jeśli już jest przejściowy i jest powiązany z awariami.
Dlatego skorzystaj z porad, które opisaliśmy w tym artykule w ostateczności możesz skorzystać z poniższych linków.
- Plus:
- Orange:
- T-Mobile:
- Play:
Nie zarejestrowano w sieci za granicą
Jeśli nie masz aktywowanej usługi roamingu u swojego operatora, Twój telefon może nie być w stanie połączyć się z lokalną siecią w obcym kraju.
Bez roamingu Twój telefon może być ograniczony do korzystania z sieci swojego operatora w kraju pochodzenia.
- Wejdź w Ustawienia,
- Przejdź do Sieć Komórkowa,
- Wybierz Komórkowa transmisja danych,
- Ustaw Transmisja danych roamingu na Roaming międzynarodowy.
Innym miejscem, w którym możesz szukać tej opcji są Ustawienia -> Sieci i internet -> Sieć komórkowa -> SIM.
Jeśli powyższe kroki nie rozwiązują problemu, skontaktuj się z Twoim operatorem.

Jestem programistą aplikacji mobilnych i fanem nowych technologii. Na moim blogu będę przybliżał wam świat nowinek technologicznych i testował różne sprzęty. Mam nadzieję, że spodoba Wam się mój blog i będziecie go śledzić 🙂